نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

سلام روزتون بخیرو شادی اگر خوشبختی یک برگ است من درختی براتون آرزو می کنم

اگر امید یک قطره است من دریا را براتون آرزو می کنم و اگر دوست سرمایه است من مهربانی را برایتان آرزو می کنم

امروز می خواهیم راجب نقش تبلیغات  و تابلو سازی درحمایت از کالای ایرانی براتون توضیحاتی را بدهیم

امیدوارم مورد توجهتون قرار بگیرد

تبلیغات از مولفه‌های حائز اهمیت در جهت دهی افکار عمومی محسوب می‌شود،

امری که با اِعمال و عملیاتی ساختن اصولی آن، می‌توان در حمایت از کالای ایرانی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافت.

تاثیر تبلیغات در حمایت از کالاهای ایرانی، لزوم نقش آفرینی سازنده رسانه ها در پشتیبانی از تولید داخلی به گزارش

خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان نقش تبلیغات در بازاریابی و جهت دهی افکار عمومی به

یک محصول و کالای خاص، غیر قابل انکاراست، مولفه ای که با اندکی دقت، به روشنی می توان به تاثیر آن

در فرد فرد آحاد جامعه پی بُرد.

کم نبوده محصولاتی که تنها به دلیل تبلیغات سمعی و بصری بخش قابل توجهی از جامعه به خرید و تهیه آن مبادرت ورزیده اند

و این موضوعی نیست که در خصوص مرزهای جغرافیایی ایران مصداق پیدا کرده باشد

زیرا تبلیغات در همه جای این کره خاکی و به نوعی در تمامی بازارهای اقتصادی جهان ،عنصری تعیین کننده

در جذب مشتری به شمار می رود.

نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

آنچنان که وینستون فلتچر بیان می کند

تبلیغات یکی از شیوه‌های ارتباط گیری با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی

محسوب می شود.

حتی بسته بندی محصولات، تخفیف‌هایی که در فروش کالاها لحاظ می شود به نوعی نحوه برخورد

عوامل توزیع با مشتریان نیز در قالب تبلیغات می‌گنجد.

امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و نفوذ فضای مجازی، تبلیغات از اهمیت افزون تری برخوردار شده

و در صورت توجه به مولفه های تبلیغاتی می توان از این فضا در راستای حصول و تحقق اهداف از پیش تعیین شده

در عرصه های گوناگون و بخصوص اقتصادی(که موضوع این گزارش می باشد) به نحو مطلوبی بهره بُرد.

در علم تبلیغات با شناخت ذائقه مشتری نسبت به ساخت و ارائه محصولات اقدام می شود و فراتر از آن با تکیه بر تبلیغات،

می توان چنان احساس نیازی در جامعه هدف که همان مشتریان و بازار است،

ایجاد کرد که فروش محصولات تولید شده به میزان قابل توجهی، تسهیل و تسریع شود.

در این میان، آنچه که بسیار مخرب و زیان بار به نظر می رسد، به تبلیغاتی معطوف می شود که متاسفانه ترویج کننده

فرهنگ خرید و مصرف کالاهای خارجی است و این قصه زمانی تلخ و دردآورتر می شود

که نمونه بسیاری از کالاهای خارجی که در معرض تبلیغات قرار می گیرند از نمونه مشابه داخلی برخوردار است

تابلو نئون چیست؟

تبلیغات حرفه ای

و تبلیغات حرفه ای، چنان شرایطی را ایجاد می‌کند که نمونه های داخلی مهجور و منزوی می شوند.

از سوی دیگر به موازات تبلیغ محصولات و تولیدات آن سوی آبها، فرهنگ غربی نیز در میان اقشار مختلف مردمی،

تبلیغ و ترویج می شود که در نظام سرمایه داری غرب که اصل و اساس آن بر مصرف گرایی با هر شیوه ممکنی استوار است،

موضوع فوق به مثابه آفتی بر بدنه اقتصادِ ایران محسوب می شود

 

نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

و این امر دقیقا در نقطه مقابل سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایتِ از تولید و کالای ایرانی قرار دارد.

طرح این موضوع به معنای مطرود بودن اصل تبلیغات نبوده و نیست، زیرا توجه به این امر علاوه بر ایجاد اشتغالزایی

در میان فعالان این عرصه، موجب کسب درآمد برای بنگاه های تبلیغاتی نیز می شود،

نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

مراکزی که در صورت معاف کردن آنها از تبلیغات، قطعا با بحران ها و مشکلات مالی بسیاری مواجه خواهند شد

و از سوی دیگر فضای رقابتی در بازار را تضعیف می‌کند.

روی سخن این گزارش معطوف به تبلیغاتی است که متاسفانه گاهی مُرَوِجِ خرید کالاها و محصولات خارجی است

که نمونه داخلی آن موجود است و همین تبلیغات باعث مواجه شدن مراکز تولیدی داخلی و کالای ایرانی با مشکلات و

نار سایی های عدیده و جدی خواهد شد.

شکست تولیدکنندگان داخلی در رقابت با تولیدکنندگان خارجی برای تامین هزینه تبلیغات

امیر حسین فرخی نژاد، یکی از فعالان صنعتی غرب استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، در ارتباط با موضوع

تبلیغات و فضای نابرابری که میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی در مقوله مذکور وجود دارد، اظهار کرد:

متاسفانه در بسیاری از حوزه ها، مراکز تولیدی داخلی فاقد توان رقابت لازم با تولیدکنندگان خارجی در مقوله تامین هزینه های

تبلیغاتی است و همین موضوع باعث عقب ماندن آنها از بنگاه های تولیدی و اقتصادی خارجی می شود.

وی افزود: در چنین شرایطی، ضریب تبلیغات محصولات خارجی در مقایسه با تولیدات داخلی افزایش می یابد و این موضوع

با حمایت از تولید داخلی و یا کالای ایرانی منافات دارد.

این فعال صنعتی در غرب استان تهران بیان کرد: با عنایت به این واقعیت که در مسیر تولید داخلی کشور،

نارسایی های بسیاری وجود دارد که امید آن می رود با اِعمال اصلاحات لازم، مرتفع شود، در این رقابت نابرابر،

احتمال شکست تولید داخلی افزایش می یابد.

فرخی نژاد گفت: البته در سنوات گذشته، اقداماتی در راستای تجدید نظر و بازبینی در تبلیغات خارجی اندیشیده

و اجرایی شده است که نمی توان آن را نادیده گرفت، اما همچنان در لابه لای تبلیغاتی که به انحای مختلف، بروز پیدا می کند،

شاهد تبلیغات محصولات خارجی هستیم.

این فعال صنعتی در غرب استان تهران تصریح کرد:به اعتقاد بنده باید در این خصوص تسهیلاتی برای تولیدکنندگان

داخلی در نظر گرفته شود که منظور نظر، اعتبارات و تسهیلات بانکی نیست بلکه موضوع مذکور به اعمال تخفیف های

ویژه در تبلیغات برای کالاهای ایرانی در سراسر کشور توسط رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری باز می گردد.

وی افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به حمایت از کالای ایرانی مُزَیَن شده که البته طرح این موضوع،

امری جدید و نوظهور نیست و معظم له پیش از این نیز به کرات بر ضرورت اهمیت مضاعف به تولید داخلی تاکیدات

ویژه ای داشته اند، امیدواریم حمایت از کالای ایرانی به نحو شایسته تری محقق شود که یکی از این مولفه ها

به موضوع حائز اهمیت تبلیغات باز می گردد.

نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

ورود  وزارت ارشاد به موضوع تبلیغات

قریب به یکسال پیش، مسعود اسدی، رئیس اداره کانون های آگهی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

از ورود وزارت ارشاد اسلامی به موضوع تبلیغات خبر داد.

امری که البته پیش از این نیز وجود داشته اما با عنایت به حساسیت هر چه بیشتر مجلس شورای اسلامی به عنوان

قوه قانونگذاری کشور و یکی از متولیان نظارتیِ امر تبلیغات وزارت ارشاد گام هایی در راستای اصلاح و ساماندهی

حوزه تبلیغات اقتصادی کشور در راستای تلاش برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشته شد.

یکی از این اقدامات به تسهیل شرایط برای معرفی کالاهای ایرانی توسط ورزشکاران و هنرمندان معطوف می شود

اسدی در این خصوص این‌چنین بیان کرده بود که این وزراتخانه (فرهنگ و ارشاد اسلامی) با همکاری سازمان ها

برای اصلاح مقررات، فعالیت هایی داشته که از جمله می توان به تبلیغات محصولات داخلی با حضور هنرمندان و ورزشکاران

یاد کرد که این کار در سال های گذشته ممنوع بوده ولی برای حمایت از تولید کنندگان داخلی

شرایطی در این رستا فراهم شده است.

نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

آنچنان که این مقام مسئول در حوزه تبلیغاتی وزارت ارشاد عنوان کرده از حدود 4 سال پیش با رویکرد حمایت

از تولیدات داخلی، تبلیغات ورزشکاران و هنرمندان، تنها برای کالای داخلی مجاز است

(که البته این موضوع نمونه ای از تدابیر اتخاذ شده برای ساماندهی عرصه تبلیغات در ارتباط با کالاها در داخل کشور به شمار می رود.)

با همه این اوصاف،همچنان در لا به لای تبلیغاتی که بروز پیدا می کند شاهد تبلیغات محصولات خارجی هستیم

نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

حمایت از کالاهای ایرانی

که امید آن می رود در راستای حمایت از کالاهای ایرانی و تحقق هر چه شایسته تر سیاست های اقتصاد مقاومتی و

نقش نافذ تبلیغات به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در حصول این امر با نظارت و ساماندهی هر چه بیشتر،

شاهد تحولات تاثیرگذارتری در این خصوص باشیم.

به تعبیر حسن ملک محمدی، عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با توجه به خلاقیت و نوآوری و

استعدادهای درخشانی که در جامعه دیده می شود، چندان نیازی به کالاهای خارجی احساس نمی شود،

حتی برخی کشورها به استفاده از کالای ایرانی رغبت نشان می دهند و صنایع ایرانی را می پسندند، بنابراین آنچنان که کشور

ما حرفی نو برای جهان دارد و این سخنان نو تنها به مسائل فرهنگی و تمدن کهن ایرانی خلاصه نمی شود

نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

و از نظر علمی نیز از افتخارات بسیاری برخورداریم، با تلاش و دقت هر چه بیشتر و بالا بردن کیفیتِ کالاهای ایرانی

می توان بازارهای کشورهای دیگر را نیز فتح کرد

این به حق است که استفاده از کالا و خدمات داخلی موجب شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد و بی شک برای برون رفت

از این رکود چندین ساله راه حلی جز اقتصادمقاومتی وجود ندارد.

صنعت تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست، هرچند که در بحث اجرا و نصب صد در صد پروژه ها توسط متخصصین

داخلی انجام می گردد ولی متاسفانه در تامین اجناس مصرفی بخش اعظمی از بازار را واردات پر کرده است.

اجناس چینی، کره ای، تایوان، و اسپانیایی و بلژیکی و آلمانی در زمینه؛

smd، led، رول های چلنیوم، لترمکس، استیل، ورق های پلکسی کلاس و pvc و ورق های کامپوزیت و ترمووود

در بین همکاران ما جولان می دهند.

نبود یک برنامه مدون و کارآمد برای تولید محصولات باکیفیت داخلی دلیل عدم استقبال تابلوسازان

و نماکاران از اجناس ایرانی است.

هرچند در گوشه و کنار کشور کارگاه ها و بعضا شرکت های تولید لوازم تابلوسازی وجود دارند که با بازار و قدرت

محدود فعالیت می کنند ولی مسلما این بضاعت کم در خور عرصه ی بزرگ تبلیغات نیستند و نخواهند بود.

ما در گروه تبلیغاتی طرحی نو با پاسداشت شعار حمایت از کالای ایرانی بر این عقیده استواریم که با وجود کالای مشابه

داخلی خرید کالای خارجی خیانت به خود است.

امیدواریم که با تولید محصولات با کیفیت ایرانی در زمینه تابلوسازی، کامپوزیت و ترمووود شاهد روزی باشیم

که هیچ برند خارجی در این زمینه نداشته باشیم.

تابلو چلنیوم

کارشناسان بالغ بر ۵۰ راهکار برای حمایت از کالای ایرانی بیان کرده اند.

۵۰ راهکار پیشنهادی حمایت از کالای ایرانی به قرار زیر است:

۱. تامین بازار بزرگ مصرف کشور با تولیدات داخلی

۲. استفاده از ظرفیت خالی تولیدات در بخش‌های مسکن، پوشاک و غذا

۳. کاهش واقعی وابستگی بودجه به نفت

۴. توقف واردات مربوط به کالا‌های مصرفی و لوکس

۵. مبارزه با فساد مالی و اقتصادی

۶. الگوبرداری از غربی‌ها در حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولت از تولید

۷. اخذ مالیات بر فعالیت‌های غیرتولیدی (نظیر مالیات بر عایدی سرمایه ناشی از معاملات مسکن)

۸. حمایت‌های بیمه‌ها از کسب وکار‌های نوظهور

۹. تمرکز دیپلماسی سیاسی-اقتصادی بر بازار ۴۰۰ میلیونی کشور‌های منطقه

۱۰. افزایش تعرفه‌های وارداتی با هدف مدیریت واردات

۱۱. تشویق عمومی به انتخاب و مصرف کالای داخلی

۱۲. منع خرید کالای خارجی از محل بودجه‌های دولتی

۱۳. کنار نهادن تصور نادرست درباره اینکه اقتصاد‌های غربی از تولید داخل حمایت نمیکنند

۱۴. اتخاذ یک سیاست صنعتی (رشته فعالیت‌های مزیت دار آتی یا راهبردی کشور) مورد اجماع مجلس و دولت

۱۵. کمک به تولیدکنندگان برای بهبود سطح فناوری و کیفیت

۱۶. فراهم کردن محیط کسب و کار کم مانع و کم هزینه

۱۷. تسهیل دیوان سالاری‌ها و مجوز‌ها برای تولیدکنندگان

۱۸. ثبات اقتصاد کلان (تورم، نرخ ارز، نرخ سود و…)

۱۹. حمایت خاص دولت از بنگاه‌های با عملکرد برجسته و بهرهور در رشته فعالیت‌های مزیت دار یا راهبردی

۲۰. وضع معافیت‌های مالیاتی یا دیوار‌های تعرف‌های موقت

۲۱. اعطای یارانه سود تسهیلاتی یا یارانه فروش در نمایشگاه‌های خارجی و اعتبار صادراتی

۲۲. کاهش هزینه نظام فروش و توزیع برای کالا‌های ایرانی

۲۳. ثبات بلندمدت قیمت مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان

۲۴. رفع مشکلات تأمین مالی، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و تأمین اجتماعی

۲۵. تهیه آسان مواد اولیه مرغوب و تجهیزات مورد نیاز بخش تولید

۲۶. مبارزه جدی با قاچاق کالا‌های ورودی و خروجی

۲۷. جلوگیری از سیل واردات اقلام مشابه ساخت داخل به کشور

۲۸. ثبات قوانین و مقررات اقتصادی

۲۹. توسعه صادرات به بازار کشور‌های منطقه و سایر نقاط جهان

.۳. دانش بنیان کردن کالا‌های ساخت داخل

۳۱. برابری فرصت‌ها برای تولید داخلی و خارجی

۳۲. تأمین مالی مناسب تولیدکنندگان

۳۳. اصلاح عملکرد سیستم بانکی در جهت هدایت نقدینگی جامعه به سمت بخش‌های مولد

۳۴. تعامل مناسب با اقتصاد‌های دنیا با هدف صادرات کالای غیرنفتی

۳۵. فرهنگسازی در جهت ترغیب مردم به مصرف اجناس داخلی

۳۶. تبلیغات رسان‌های در حمایت از کالای ایرانی

۳۷. جهت دهی تمام سیاست‌های تجاری، پولی، بانکی، ارزی و فرهنگی در راستای تولید ملی

۳۸. ایجاد بسته حمایتی در جهت بستر امن و مناسب تولید

۳۹. توقف تبلیغ برند‌های خارجی در سطح رسانه‌ها و معابر شهری

۴۰. رفع مشکلات مالیاتی گریبانگیر اصناف و واحد‌های تولیدی

۴۱. به حداقل رساندن هزینه تمامشده تولید

۴۲. ارتقای کیفیت، قیمت رقابتی و ارائه خدمات مناسب کالا‌های تولید داخل برای جلب اعتماد مردم

۴۳. تجهیز کارخانجات به فناوری روز دنیا

۴۴. توجه تولیدکنندگان به بحث نوآوری، خلاقیت، بسته بندی مناسب، بازاریابی کارآمد، تبلیغات مؤثر، برندسازی، ارتقای بهره وری

۴۵. تولید کالا‌های رقابت پذیر برای شرایط غیرانحصاری

۴۶. تولید کالا مبتنی بر ذائقه شناسی مصرف کنندگان، نیازسنجی بازار و نگاه به مزیت‌های داخلی

۴۷. کیفیت کالا‌های ایرانی باید برای مصرف کنندگان شوق آفرین باشد

۴۸ مصرف کنندگان در بحث خرید کالای داخلی حساسیت ویژ‌های به خرج دهند

۴۹ مردم برای تحقق شعار سالباید تصور بهتر بودن کالای خارجی را کنار بگذارند

۵۰. خرید و مصرف کالای داخلی، نخریدن کالای قاچاق و کالای خارجی دارای مشابه تولید داخل

نقش تبلیغات و تابلو سازی در حمایت از کالای ایرانی

پایان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *