چرا تابلو سازی مهم است

چرا تابلو سازی مهم است

سلام صبح زیبایتان بخیر و نیکی و عشق مهربانی و شادی جاری در تمام لحظاتتان

امروز میخواهیم راجب تابلو سازی و تبلیغات توضیحاتی را بدهم که چرا تابلو سازی مهم است

و در زندگی روزمره ما چه کاربردی دارد

در زمان‌های دور، قبل از پیدایش تابلو سازی، افراد با نوشتن بر روی شیشه‌های مغازه‌هایشان،

به آن مکان هویت می بخشیدند؟! این روند کم‌کم با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن متریال در صنعت تابلوسازی، خیال افراد

را در این زمینه آسوده کرد و از آن زمان تاکنون این تابلوسازی تبلیغاتی است

که حرفی را برای گفتن دارد. همانطور که می‌دانید و در اجتماع می‌شنوید، هدف تابلو سازی تبلیغاتی بدین منظور است

که شما بهتر دیده شوید، شناخته شوید و در نهایت با این شناخته شدن، بتوانید برند یا شرکت خود را به یکی از برجسته‌ترین

برندها یا شرکت‌ها تبدیل کنید.با ما در مقاله اهمیت تابلو سازی تبلیغاتی همراه باشید.

 

چرا تابلو سازی مهم است

تابلوسازی تبلیغاتی

تمامی برندهای معروفی که در حال حاضر ملاحظه می‌کنید، به این دلیل است که آنها آیتم مشخصی را برای معرفی خود

انتخاب کرده‌اند. به عنوان مثال فرض کنید شما یک آژانس هواپیمایی ثبت کرده و در بهترین مکان شهر هم فعالیت خودتان

را آغاز کرده‌اید، اکنون شما نیاز به شناخته شدن وسیع‌تری از مکانی که هستید دارید،

و این راه‌حلی ندارد جز تبلیغات محیطی.تبلیغات محیطیاز همانجایی شروع می‌شود که شما حضور دارید، تابلوسازی های

بسیاری در سطح شهر هستند که می‌توانند کار شما را به انجام برسانند،

منتها اگر به دنبال شیوه‌ای جدید و کیفیت برتر به همراه طرحی متفاوت هستید

چرا تابلو سازی مهم است

تبلیغات

یادتان باشد تبلیغات حرف اول را در جهان می‌زند. شما در کنار تبلیغات است که دیده می شوید

و با طراحی و ساخت تابلویی منحصر به فرد، می‌توانید در نظر عموم بهتر دیده شوید.

سعی کنید نقش تابلوسازی تبلیغاتی را نادیده نگیرید.

نوع دوم تبلیغات، به تبلیغات محیطی و بیرون شهری معروف هستند، در واقع این تابلو ساز تبلیغاتی در طول شبانه

روز توسط هزاران نفر در سطح شهر دیده می‌شود،

همانطور که می‌دانید اکثر افراد زمان‌هایشان را در ماشین سپری می‌کنند و در طی روز در حال رفت و آمد می‌باشند،

حال فرض کنید افرادی که وقت خرید و گشتن در مراکز خرید را ندارند،

به طور اتفاقی در طی گذشتن از مسیر، با برند شما از طریق تابلوسازی تبلیغاتی آشنا می‌شوند،

این دیده شدن به نوعی کمک کردن به عموم هم می باشد.

تا به راحتی بتوانند درکمترین زمان به نتیجه‌ی دلخواهشان برسند. بنابراین یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌های

تابلوسازی تبلیغاتی اینست که در 24 ساعت شبانه روز در دید مردم هستند و این مدرن ترین و بهترین شیوه برای معرفی کردن برند تجاری شما می باشد.

تابلو روان

صنعت تابلوسازی

نقش بسیار مهم در زیباسازی محیطی داردصنعت تابلو سازی یکی از ابزارهای ارتباط افراد در یک جامعه است.

تابلوهای ساخته شده در شهر را نگاه کنید،

به طرز روشنی به صورت کاربردی در محیط ها و شهر ها نشان می دهد که تاثیر بالایی روی روحیات افراد دارد.

طراحی گرافیکی زییا در تابلوسازی و استفاده از ابزار مناسب برای ساخت تابلوها دو مساله ای هستند

که در کنار یکدیگر و با هماهنگی که با هم ایجاد می کنند باعث به وجود آمدن ترکیب بندی عالی در تابلوسازی

برای تلقین پیام دیداری می شوند.

تابلوسازی هر تابلو تشکیل شده از یک طرح با سه مولفه تصویر ، نشانه و نوشته، که این مولفه ها قادرند با همدیگر

به منزله یک طرح واحد ، منتقل کننده پیام باشند و یا به صورت متمایز از هم نقش ایفا کنند.

چرا تابلو سازی مهم است

کاربرد آنها به طور ترکیبی یا متمایز ، با توجه به شرایط پیام رسانی در تابلوسازی مهم می گردد. در هر مکان یا پیام تابلوسازی

فقط منوط به تصویر و یا ترکیب با دقت و با مهارت از تصویر و نوشته می تواند باشد.

نوشته به منزله محل کلمه ها و تصویر به منزله یک اثر خطی است.

تابلوسازی چلنیوم از ماده ای ساخته شده که تابلو را در برابر هر گونه زنگ زدگی محافظت می کند.

تابلو سازی

چرا تابلو سازی مهم است

کسانی که به دنبال زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر تابلوهای خود هستند، و یااینکه در امور صنعت تابلوسازی و

تبلیغات خود وسواس دارند، بهتر است که تابلو سازی چلنیوم استفاده کنند؛

زیرا که آنها را به نتایج مطلوب خودشان می رساند. ضمنا توانسته اند کسب و کارشان را نسبت به رقیب هایشان رونق ببخشند

و در کسب و کارشان موفق تر ظاهر شوند.

هدف از تابلوسازی تبلیغاتی اثرگذار،و هدف از تبلیغاتی اثرگذار تنها و تنها رسیدن به فروشی اثرگذار ، در زمینه کاری شماست.

تابلوسازی در تبلیغات یک کار اضافی نیست؛

چرا که شما با داشت تابلویی زیبا و مناسب می توانید مشتریان خود را همواره داشته باشید و جذب مشتری کنید.

یکی از نکاتی که می تواند امر تابلوسازی و تبلیغات کسب و کار شما را بهبود بخشد

این است که اغلب در همه تابلو های چلنیوم ، چلنیوم های اندازه و شکل تابلوسازی چلنیوم بایست

به طور مستطیل کشیده عرضی انجام شود تا پرسپکتیو مناسبی را داشته باشد

چرا تابلو سازی مهم است

و تابلو چلنیوم واضح تر مشاهده شود. رنگ تابلوسازی بخشی مهم از اجزا تابلو سازی چلنیوم است.

همانطوری که همواره گفته ایم اکثر تصاویر زیبا تابلوسازی چلنیوم از آن هایی است که با رنگ بندی استاندارد و جذاب تولید شده اند.

چرا تابلوسازی مهم است؟

هر روز بیشتر از هزاران تابلوسازی تبلیغاتی می بینید و شاید تنها تعداد اندکی از آنها را به یاد داشته باشید.

این روزها به لطف تبلیغات دیجیتال رقابت شدیدی در این زمینه وجود دارد ولی شما هر روز با اتومبیل خود رانندگی می کنید

و در مسیر خود تابلوسازی های زیادی را خواهید دید.

تابلو های کامپوزیت ، تابلو های فلکسی ، تابلو چلنیوم ها و بیلبوردها تصاویر و اندازه های متفاوتی دارند

و فضای زیادی را اشغال می کنند. شما در مرکز شهر با آنها روبرو می شوید و اگر صادق باشیم باید بگوییم هرکجا

که تابلوسازی ها بیلبورد داشته اند از آنجا درآمد کسب کرده اند.

تعریف اصلی تابلو سازی

تابلوسازی های اصلی به طور شاخص در مکانهای شلوغ قرار می گیرند و باید در نهایت سادگی و خلاقیت جلب توجه کنند.

در حقیقت، بخش خلاقیت در هر آژانس تبلیغاتی مهمترین بخش بوده و فرصت طلایی برای نمایش

یک اثر خلاق و منحصر بفرد است.

تابلو نئون چیست؟

واقعیتهای تابلوسازی

بزرگترین سایز تابلوسازی تبلیغاتی به عنوان بولتن شناخته می شوند

ولی باید گفت سایزهای بسیار بزرگ به مکانی که بیلبورد در آن نصب می شود بستگی دارد.

در گذشته بیلبوردها با استفاده از بخشهای کاغذی ساخته می شدند که در کنار یکدیگر چسبانده شده

تا یک تصویر بزرگ ایجاد کنند.

امروزه چاپ دیجیتال روی مواد وینیلی اجازه می دهد تمام تصویر روی یک ورق چاپ شود و

با پیشرفت تکنولوژی این کار به سرعت و به آسانی در تابلوسازی انجام می پذیرد.

در صنعت تابلوسازی زمان معمول برای اختصاص به تبلیغات یک بیلبورد 12 هفته است.

به همین دلیل مهم است که محتویات بیلبوردها چه باشد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. تابلوسازی تبلیغاتی مکان مطلوبی

برای پیام رسانی طولانی مدت هستند.

چرا تابلو سازی مهم است

تابلوسازی دیجیتال اجازه می دهد خلاقیتهای برجسته ای صورت بگیرد که می تواند در قالب یک برند ماندگار شده

و در اذهان باقی بماند.

لایت باکس و انواع آن

کاربرد تابلوسازی

تابلو سازی می توانند به طور نسبی بسته به اندازه و مکان نصب خود مقرون به صرفه باشند.

البته این هزینه در ازای ارسال پیام تبلیغاتی شما ارزشمند است.

چرا تابلو سازی مهم است

به عنوان یک قانون کلی، بیلبوردها به سرعت خوانده می شوند بنابراین باید محتوی اطلاعات زیادی باشند.

اگر درباره برند سازی اطلاعات داشته باشید تابلوهای تبلیغاتی گزینه بسیار خوبی برای برند سازی هستند.

گفته می شود 6 کلمه میزان ایده آل مندرجات یک تابلوسازی است که می تواند به شدت توانایی شما را برای برقراری

ارتباط با مصرف کننده های اصلی محدود کند

همچنین باید توجه داشته باشید نوشته ها و هماهنگی رنگها در طرح اثر بسیار خوبی ارائه خواهد داد.

نام گذاری تابلوی مغازه ها مهم است. اهمیت دیگر اسم آن است که راحت خوانده شود،

واضح باشد وبه آسانی پیام را برساند. ضمن آن که خود اسم باید با محتوا و معنا باشد.»

این نظر فروشنده مغازه ای است که به نوعی دستی در تحریر و طراحی و تابلونویسی روی «شبرنگ»

دارد. «کاوه چتریزه» نامگذاری های بعضاً نامفهوم و نا متجانس را سلیقه ای از جانب برخی جوانها می خواند که به زعم وی

در انتخاب اسامی کمتر توجه به محتوا می شود و بیشتر ناشی از ناخودآگاهی ها است.

به گفته این مغازه دار، اسم باید دارای محتوا و اصول خاص و مترادف با موقعیت حرفه ذی ربط باشد.

بعضی از صاحبان حرف و مشاغل اسم مغازه شان را به نحوی از بهترین نوع جنس شان انتخاب می کنند،

مثلا عینک… (نام بهترین عینک) و… که البته این قبیل مغازه ها مشتری خاص خود را دارند. وی درباره وضعیت کنونی برخی

از تابلوهای معروفی خدمات مغازه ها یا فروشگاه ها می گوید:

نام بیشتر مغازه ها خیلی سخت خوانده می شود. خودم در خیابان… منطقه ای در جنوب غربی تهران یک تابلو را بارها دیده

و می بینم ولی هنوز نتوانسته ام درست آن را بخوانم و از مفهوم آن سردربیاورم…

(همکار دیگر او نیز این مورد را تایید می کند.) درحالی که اسم باید به راحتی پیام را برساند،

کاملا واضح باشد و راحت خوانده شود.

به باور این مغازه دار، تاثیر نام و تابلوهای

پرزرق و برق بر روی مردم بیست درصد است. هشتاد درصد در گرو کیفیت کالای مورد عرضه و برخورد خوب با مشتری است.

وی می گوید: انسان که اسم مناسب برای خود دارد، به همان نسبت هم اسم برازنده مغازه خود را انتخاب کند.»

در جریان این گفت وگو یکی از فروشندگان جوانتر مغازه درباره اسامی مغازه ها می گوید:

تابلوی بعضی مغازه اسم های نسبی دارند

مثل جگرفروشی دایی عباس، بستنی عموحسین، کبابی بابارضا… «پیام فروغی» تعریف می کند: در خیابان … یک تابلو است

با این مضمون: «ما می گوییم برتریم: ترکیبات برتر مساوی پیتزای خوشمزه تر و سالمتر.»

این جوان همچنین این را هم تکرار می کند: «دوست دارم مغازه ای بگیرم و اسمش را بگذارم «پیتزا ترافیک» مشتری می آید

و ترافیک می شود!…»

ضرورت ساماندهی نام ها و نشان ها

«دکتر فربد فدایی» در ادامه صحبت های خود پیرامون اسامی عجیب و غریب بر سر در مغازه ها می گوید:

«بهرحال این نام گذاریها گاه حکایت از احساس یکنواختی و ملال در جامعه می کند که افراد می خواهند

با ایجاد تنوع، این احساس ملال را از بین ببرند…

به گفته این روانپزشک، نامگذاریهای آن گونه، نشانگر آرزوهای صاحب مغازه نیز است.

( برای نمونه، مشاهده می کنیم یک مغازه یک در دو متر به نام مینی سوپر اسم گذاری می شود.

وی با ارائه نمونه هایی از این دست بر این نظر است که برای ساماندهی نام های مغازه هایی بدان گونه،

ابتدا یک بررسی گسترده باید صورت گیرد تا بتوان پس از آن مرحله، ارزیابی علمی به

عمل آورد.)

تابلو ترموود چیست؟

 

چرا تابلو سازی مهم است
پایان

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *